Bijkomen en zon tanken - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Alice Kate - WaarBenJij.nu Bijkomen en zon tanken - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Alice Kate - WaarBenJij.nu

Bijkomen en zon tanken

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

23 Februari 2008 | Chili, Puerto Varas

Gisteren zijn we van Punta Arenas naar Puerto Montt gevlogen en met Giorgio naar een hotel in Puerto Varas gebracht.
We zijn nu een stuk noordelijker in Chili en het klimaat is een stuk aangenamer. Vandaag konden we de sandalen aan en in kortebroek met t-shirt op het terras eten!!! Giorgio had ons eerder op de dag al de highlights van de streek laten zien die vergeven is van de herinneringen aan duitse kolonisten en zelfs wat landschap betreft duits aandoet. Het enige wat in Duitsland niet te zien is is de Osorno, een plaatje van een vulkaan. We zijn in het merengebied op de grenzen van Chili en Argentinie. (De popup doet het weer dus de plek is weer vindbaar op de kaart). Hier zijn trouwens meer (aktieve) vulkanen te vinden. Deze gaan we morgen langs!


Een hele warme groet uit Puerto Varas van ons samen, Margreet en Alice

Het gaat altijd om vertrouwen:

In de Heer vind ik heel mijn sterkte, in mijn God de vreugdezang. U die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken geen angst, op U vertrouw ik en ken geen angst.

  • 23 Februari 2008 - 10:40

    Jacqueline:

    Wat fijn dat jullie samen in Chili zijn, om te delen in frustratie, verdriet en toch... vooral in vreugde.
    Ik heb weer genoten van je verhalen, nog meer zelfs van de foto's. En die pinguins zijn zo moppig, daar word ik vrolijk van.
    Lieve Alice (en Margreet)geniet nog van jullie avontuur, laat je omhelzen door de warmte die je ervaart en slurp de sfeer (want volgens mij krijgen jullie er geen genoeg van!).
    tot gauw, jacquelien

  • 24 Februari 2008 - 14:27

    Frieda:

    hoi alice,

    ik blijf genieten van je verhaal en foto's. ik zie je vrijdag , hopelijk is de cultuurschok niet te groot voor je. misschien is het weekend wel juist een goede overgang om daarna terug te werken. ik kijk ernaar uit je terug te zien,
    liefs, frieda

  • 24 Februari 2008 - 19:01

    Max:

    Mooie reis, verhalen en plaatjes, maar dat avontuurlijke heb ik niet. Ik vind het leuk om te volgen maar zal wel nooit over de oceaan komen. Fijn dat jullie er zo genieten. Moeder volgt jullie ook intensief met hulp van iedereen die haar kan helpen op de PC en is natuurlijk blij je weer te zien als je terug bent in Nederland.

  • 25 Februari 2008 - 18:08

    Henny:

    Lieve meiden
    Ik heb het gevoel dat ik op moet schieten als ik nog een keer wil reageren op jullie reisverslagen, want het schiet nu toch wel hard op voor jullie hé? Geniet dus nog maar even, dat doe ik ook van jullie verslagen en foto's.
    De begrafenisdienst van Cobie was indrukwekkend. Terwijl de paaskaars werd aangestoken zongen we 'Als alles duister is enz.' Aangrijpend. Het voelt goed te weten dat we,ondanks afstand, met elkaar konden gedenken.
    Groeten, ook van Gerbert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Pelgrim op aarde, pelgrim een leven lang, zoeken een mens te zijn, weigeren gejaagd en bang levenloos te leven, en daarom vol levensdrang: gaandeweg de weg gaan, gaan onbegane weg. Na een jaar van toeleven naar dit deel van mijn pelgrimage op aarde, ga ik volgende week op weg naar Argentinie en Chili. Het zal daar warm en koud zijn, de natuur zal overweldigend zijn, de mensen zullen nieuw en vaker onverstaanbaar zijn. Ik heb er zin in om deze onbegane weg tot begane weg te maken! In mijn rugzak neem ik waarschijnlijk meer mee dan ik nodig heb, maar er zitten in ieder geval ook 44 liederen in waar ik (ver)beel(ding)en bij wil gaan zoeken. De reis zal gaan van Iguazu via Buenos Aires naar Pathagonie. Vandaar naar Punta Arenas en Bariloche. Gelukkig kan ik met Margreet ter plekke al veel delen van deze reis, maar hoop ik jullie op de hoogte te houden via deze site. Dus: tot binnenkort!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 16514

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 27 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: